Monday, March 22, 2010

merinduiMU


Ya Rahman,
aku merinduiMu..sesungguhnya..
aku mencari-cariMU..sebenar-benarnya..

Ya Rahim,
segala nikmat kasih dan nikmatMU,
tidak mampu dihintung,
tidak mampu dikira,
tidak mampu dihisab,


Ya Salam,

sejahteralah ke atas Baginda Muhammad S.A.W,
kerana memperjuangkan agama ini,
aku merinduinya zaman kegemilangan Islam
mekar dan Indah,
menjejak dari Timur ke Barat.
mengharum menwangi hingga ke taman Firdausi,



Ya Rabb,

aku merindui suara yang sering memujiMu,
mengajakku kepadaMU,
menyerah rasa kehambaanku hanya untukMU,
Tuhan yang satu.


Ya Ghofar,

ampuni dosa-dosaku,
ibarat dedebu yang memenuhi ruang hatiku,
ampuni diriku,
yang lalai akan perintahMU,
ampuni diriku,
ampuni diriku..

Ya Nur,

kaulah cahaya bagiku,
cahaya yang menerangi hatiku,
terus merinduimu,
terus merinduimu...

2 comments:

Unknown said...

Dia lah Kekasih awal dan akhir
Dia Rabbul Izzati
Dia lah Kekasih batin dan zahir
Dia datang dengan berlari
kepada siapa yang datang dengan berjalan..
sesiapa yang berharap bertemu dengan Nya,
hendaklah mengerjakan amal yang saleh.
Terima kasih beri peringatan pd saya.

Zunnurain said...

pepohon cintaku, kian berimbun,
semakin dicantas, makin bertunas,
tidak mampu mendustai hatiku..
rasa cinta fitrah manusia..